Na druhej strane pultu...

Autor: Katarína Macurová | 29.4.2014 o 22:12 | (upravené 29.4.2014 o 22:22) Karma článku: 4,82 | Prečítané:  308x

Mnohé a časté prípady a názorné príklady ma priviedli k tomu, aby som napísala o téme, ktorá sa zvykne dosť často ,,pretriasať“ nielen v rôznych periodikách, ale aj na internete a medzi ľuďmi všeobecne. Dlhšie som premýšľala, ako vlastne začať a či môj príspevok má nejaký zmysel, no v dôsledku som dospela k názoru, že k danej téme mám určite čo povedať a je celkom vhodné priblížiť širokej verejnosti aj tú druhú stránku tematiky, ktorá sa skrýva v pozadí a nie je na prvý pohľad jasne viditeľná.


Momentálne môžeme sledovať mnohé fóra, príspevky či diskusie ľudí z rôznych koncov našej republiky, aký nevýhodný je jeden či druhý operátor a zjavné hľadanie chýb a problémov u operátorov či v bankách nemá konca kraja. Mobilné telefóny sú dnes pre väčšinu ľudí samozrejmosťou a nevyhnutnosťou. Hlavným dôvodom, prečo som sa rozhodla napísať takýto svojský a určite aj od mnohých odlišný príspevok, je to, že prednedávnom som mala možnosť prečítať si celkom ostrú kritiku a spŕšku kadejakých nepekných slov, ktoré súviseli s pracovníkmi operátora a jednej banky.Už spomínaný článok priamo súvisel s neochotou, nekompetentnosťou a nie príliš profesionálnym správaním sa predajcov u jedného z operátorov a nespoľahlivými a protivnými pracovníkmi v banke. Daný článok ma zaujal natoľko, že som sa rozhodla bezpodmienečne napísať k tomu svoj príspevok i keď z opačnej strany, pretože nie vždy je potrebné hľadať chyby len u svojho operátora, banky či pošty.


Denne sa stretávam skôr s prípadmi z opačnej strany. V televízii bežne sledujeme reklamy na rôznych slovenských operátorov, kde sa jeden vystatuje bezkonkurenčnou neviazanosťou, druhý nám poskytuje svoje služby v podobe známeho rapera a tretí nám ,,balíkuje" mnohé výhody. Vždy ma zaujímalo, do akej miery dokážu reklamy ovplyvniť potencionálnych zákazníkov a priviesť ich na predajné miesto, aby si vypočuli ponuku svojho obľúbeného operátora. Ľudia si z reklamy môžu vyvodiť len to svoje a potom prichádzajú s požiadavkami, ktoré žiaľ na dnešnú dobu nie sú reálne. Následne vina, že reklama môže skresliť pohľad zákazníka, padne len na toho človeka, ktorý sedí za pultom predajného miesta.
Žijeme v dobe, kedy si ľudia priamo z reklamy, kde vidia tablet a smartfón za 1€, vyberú len túto finančnú hodnotu a nehľadajú za tým žiadne podmienky, len dve veci, ktoré môžu získať a to takmer zadarmo len za symbolické 1€. Možno by ste neverili, ale skutočne ľudia prichádzajú s rozličnými požiadavkami, ktoré žiaľ ani človek sediaci za pultom či prepážkou nemôže splniť. A nie sú to len množstevné benefity a výhody, ktoré zákazníci vyžadujú, ale aj rôzne darčeky navyše, ktoré si odhodlane a bezočivo vypýtajú. Náročnosť klientov sa rok čo rok stupňuje. Miestami mám pocit, že ľudia by chceli získať neobmedzený paušál do celej Európskej únie s neobmedzeným internetom a platiť ozaj len 1€ mesačne, čo mi príde nereálne a navyše aj vtipné.


Samozrejme, že nie je všetko len o náročnosti bežných ľudí, ale aj o správaní sa. Kedysi som bola aj ja len obyčajnou zákazníčkou a nepoznala som druhú stranu pultu, kde sedel pán a spolu so mnou vyberal paušál s telefónom. Nikdy som však nebola reklamou v televízii či na internete ovplyvnená natoľko, aby som mala nereálne podmienky na spísanie zmluvy s novým telefónom či výhodnej hypotéky a samozrejme aj pri riešení problému som sa správala s rešpektom a úctou voči tomu druhému. Tieto posledné slová v dnešnej dobe však mnohým z nás zjavne unikajú. To za mňa hovorí aj posledná skúsenosť, keď som čakala na pošte, aby som istému profesorovi poslala svoju seminárnu prácu. Stála som tam asi pol hodinu a ani len ma nenapadlo niektorej zo slečien vynadať, že im to dlho trvá a nech si láskavo pohnú s vybavovaním klientskych požiadaviek. Stála som ďalej a nebola som nahnevaná, pretože viem, aké to je. Viem, aké je pracovať s ľuďmi a viem, že niekedy potreby jedného zákazníka je potrebné riešiť dlhšie ako potreby nasledujúceho zákazníka. Jednoducho povedané viem presne, aký je to pocit vybavovať niekedy veľmi komplikované požiadavky zákazníka a zároveň sa snažiť vyriešiť jeho problém nielen efektívne, rýchlo ale aj dôkladne. Preto ma vskutku až zarazila doslova vulgárna reakcia jedného na prvý pohľad slušného a elegantného pána v obleku, ktorý prišiel až po mne a nadával až sa mu z úst prášilo. Označenie sprostých a dutých ženských hláv na mňa pôsobilo, ako keby daný elegantný pán práve vyšiel zo svojej jaskyne v dobe kamennej a išiel uloviť nejakého mamuta. Snažila som sa prísť na to, ako sa slušne vychovaný človek môže takto neľudsky a odporne správať. Zrejme si len niečo potreboval dokázať a zvýšiť svoje nízke sebavedomie na nevinných obetiach a bohužiaľ, dnes máme takú dobu, že sa čaká všade: v potravinách, v bankách, na pošte, u operátorov, preto nikdy neodsudzujem pracovníkov na žiadnej pobočke a to aj pri ponáhľaní sa.


Ďalším zaujímavým príkladom by bol incident môjho kamaráta so zákazníkom, ktorý prišiel reklamovať telefón bez dokladu a záručného listu a navyše mu ho skoro hodil do hlavy. Čo mi prišlo tiež dosť bezočivé, keď človek, ktorý ponúka a predáva telefonické služby už aj z logického hľadiska telefóny neopravuje a navyše nikde vám ani len topánky neopravia bez pokladničného dokladu. Dnes už drzosť ľudí prekračuje hranice, pritom každý problém je možné vyriešiť aj normálnym ľudským spôsobom bez zbytočných hrubých slov.


Týmto svojím príspevkom som len chcela otvoriť cestu na druhú stranu pultu, aby bolo jasne vidieť, čo sa skrýva aj na opačnom konci, že v mnohých situáciách priamo predajca zvádza boj či vojnu so zákazníkom, ktorú nevidíme tak, aby vyhovel jeho komplikovaným požiadavkám a poskytol mu čo najkvalitnejšie služby a zvýšil jeho spokojnosť. Preto by sme nemali vždy len kritizovať prácu druhých a nechať sa ovplyvniť či zmanipulovať príspevkami priateľov na sociálnej sieti či vziať si z reklamy to (ne)podstatné. Jednoducho povedané skúsiť sa vcítiť aj do človeka, ktorý sedí oproti nám a snaží sa vyhovieť našim potrebám.


Študujem komunikáciu, pretože ma baví rozvíjať sa v tejto oblasti a tiež ma baví pracovať s ľuďmi, i keď niekedy je potrebné mať pevné nervy a naučiť sa čeliť rôznym nepríjemným situáciám.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

KOMENTÁRE

Zničia raz naše deti svet?

Do 20 rokov má zmiznúť takmer polovica pracovných miest.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?